piątek, 13 kwietnia 2012

Lekkie ciasto jogurtowe z czekoladą i polewą czekoladową


Gościłam kiedyś Włocha z wymiany zagranicznej i zapadła mi w pamięć jego miłość do czekolady. Głównie na śniadanie, bo jak się okazało, Włosi inaczej zaczynają dzień niż my. Tak więc gdy ja naszykowałam pieczywo, ser biały, wędlinę, warzywa i jajka... on wyjął przywiezione ze sobą rogaliki z czekoladą! Na szczęście następnego dnia było już znacznie lepiej. Myślę, że takie lekkie i puszyste ciasto jogurtowe przypasowałoby mu do porannej kawki. To pomysł jak zacząć miło dzień bez uczucia zjedzenia cukierniczki ;) W środku języczek z czekolady a na górze polewa... duszy dodaje też kieliszek likieru Amaretto...

składniki:
ciasto:

- jogurt naturalny 170g
- szklanka mąki
- 3/4 szklanki cukru pudru
- łyżeczka cukru waniliowego
- 1/2 szklanki rozpuszczonego masła lub oleju słonecznikowego
- 3 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- pół kieliszka likieru Amaretto
+ opakowanie czekoladowych kocich języczków 

polewa:

- 3 łyżki masła
- 2 łyżki cukru pudru
- 3 łyżki mleka
- 3 łyżki gorzkiego kakao
- wiórki kokosowe 

Jaja z jogurtem miksujemy na wysokich obrotach, dodajemy następnie masło lub olej i miksujemy dalej, dodajemy potem resztę składników na ciasto i też miksujemy.  Przelewamy połowę ciasta do formy, układamy kocie języczki obok siebie i zalewamy drugą połową ciasta. Piekarnik nagrzać do 190 stopni. Piec około 50 minut sprawdzając jak się w międzyczasie ciasto miewa. Polewa: masło rozpuszczamy w mleku. Dodajemy cukier puder i kakao.Gotujemy na małym ogniu. Na koniec wsypujemy wiórki kokosowe. Polewamy nią gorące ciasto i odstawiamy w chłodne miejsce do zastygnięcia. 

9 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie! Uwielbiam czekoladowe ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. no to już nie takie lekkie to ciasto ;) ale bardzo przyjemne

    OdpowiedzUsuń
  3. Znakomite. Ta błyszcząca polewa zdecydowanie zachęca do upieczenia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie, będę próbować za tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  5. NIE WYSZłO zrobilem wedlug przepisu wszystko ok tylko ze az z ciasta cieklo tym maslem ;((( ochyda ukroilem sobie kawalek a tu maslo sie leje ble blee ;/// nie polecam ;c

    OdpowiedzUsuń
  6. powiec mi co jest nie tak ??? zdjecia tak appetyczne a w teori ochyda ;((((

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety nie nadzorowałam Twojego gotowania, moze chodzi o to, że czas pieczenia powinien byc inny... mi wychodzi to ciasto puszyste i suche

    OdpowiedzUsuń
  8. bo roznie z piekarnikami jest, ja mam elektryczny dosc nowy i tam jest funkcja powietrze 3D, przepieka sie wszystko szybko i równo

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba niedlugo zrobie ten przepis w video ;))

    OdpowiedzUsuń

Google+