piątek, 30 września 2011

Ciasto jabłkowe z polewą czekoladową


Jestem dobrą córusią i kocham swoją mamusię. Dlatego upiekłam z okazji jej urodzin (18) ciasto jabłkowe. Bardzo dobre, dość słodkie proste szybkie i efektowne.

Co będzie potrzebne: 

ciasto:

5 jabłek
3/4 szklanki oleju
4 jajka

3/4 szklanki cukru
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka sody oczyszczonej
wiórki kokosowe
migdały w płatkach
rodzynki

polewa:

(polewa to niebo w gębie)

1/3 margaryny
4 łyżki cukru
1 łyżka wody
1,5 łyżki kako

lukier:

3 łyżki cukru pudru
1 łyżka mleka

do dzieła!

Ubijamy jajka z cukrem, kiedy powstanie gładka masa dodajemy do niej mąkę, olej, cynamon, proszek do pieczenia i sodę. Wszystko razem miksujemy około 10 minut. Jabłka obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Dokładamy do ciasta. Wrzucamy również rodzynki, migdały w płatkach, wiórki kokosowe ew inne dodatki. Ja dodałam jeszcze kropelkę waniliowego zapachu do ciasta. Kiedy ciasto jest wymieszane przekładamy do formy - wybrałam średniej wielkości tortownicę. Pieczemy około 45-60 minut w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 180-190 stopni.
Pod koniec pieczenia możemy zacząć robić polewę. W garnuszku rozpuszczamy margarynę, kiedy się rozpuści dodajemy do niej łyżkę wody, 4 łyżki cukru i 1,5 łyżki kakao. Mieszamy całość i gotujemy na bardzo małym ogniu. Do miseczki wsypujemy 2 łyżki cukru pudru i mieszamy je widelcem z łyżką mleka. Mamy lukier. :)  Z polewą na cieście trzeba się spieszyć bo szybko tężeje i zastyga.

Gotowe :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Google+