środa, 21 grudnia 2011

Kurczak z makaronem i trawą cytrynową

Egzotyczne smaki pobudzają zmysły? Sprawdźcie jak działa trawa cytrynowa ;>

Składniki:


  • 2 piersi z kurczaka
  • 2 cebule
  • 1 mały por
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka pomarańczowa
  • 1 papryka żółta
  • 4 łodygi trawy cytrynowej
  • oliwa z oliwek (ja dałam olej sezamowy)
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżka curry
  • pieprz i sól
  • makaron


Sposób przyrządzenia:

Zacznijmy od trawy cytrynowej, ponieważ nie jest to bardzo popularny produkt. Należy ją obrać a potem oddzielić białą część od pozostałej. Pokroić tylko tę białą część a resztę wyrzucić. Kurczaka pokroić w małe kawałki i zalać olejem sezamowym(oliwą), sosem sojowym, dodać curry pieprz i sól i odstawić. Ważne żeby kurczak pływał w tej naszej "marynacie" - ma być jej dość sporo. Wszystkie pozostałe warzywa pokroić dość drobno. Kurczaka obsmażyć na patelni, kiedy będzie zrumieniony dodać warzywa i dusić. Powinien wytworzyć się sos. Kiedy sos odparuje podlać całość marynatą z kurczaka i dalej dusić. W tym czasie ugotować makaron. Kiedy marynata zamieni się w gęsty sos, zestawić z ognia, gotowe.

Smacznego!





3 komentarze:

  1. Ostatnio spotkałam (o dziwo, po raz pierwszy) trawę cytrynową w sklepie, a tu nawinął mi się przepis. I to jaki fajny ;) Chyba zrobię użytek z mojego nowego odkrycia...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobione. Mąż najedzony i trawa cytrynowa wykorzystana 😀

    OdpowiedzUsuń

Google+